Mi 1, 2-7 -  Najstarsze proroctwo Micheasza z okresu przed upadkiem Samarii (721 r. przed Chrystusem), prawdopodobnie z czasów Achaza (734-728) lub z początku panowania Ezechiasza (728-699), zastosowane później do Jerozolimy (podobnie Iz 28,1-6). 
Mi 1, 5 -  "Judy" - popr.; hebr.: "Izraela"; "grzech" wg LXX; hebr.: "wyniosłości". 
Mi 1, 7 -  "Dorobek" - dosł.: "wynajmowania", tzn. zapłaty brane przez nierządnice sakralne; tutaj: bogactwa przypisywane łaskawości bożków (por. Oz 2,14n); "nierządnicy": Samaria nazwana jest nierządnicą, ponieważ zdradzała Boga prawdziwego, oddając się kultowi bóstw pogańskich (Ez 16,15; Oz 1,2; Am 2,8 itd.); "są zgromadzone" wg Wlg, syr., Targ.; hebr.: "zgromadziła". 
Mi 1, 8 -  Ceremoniał żałoby (por. 2 Sm 15,30; Iz 20,2nn; Ez 24,17-23). 
Mi 1, 10-15 -  Pełna gry słów zapowiedź inwazji (armii asyryjskiej: 720-701) na dwanaście miast filistyńskich i judzkich, jako ostrzeżenie dla Jerozolimy; "zgoła" - LXX "w Akko", co lepiej odpowiada kontekstowi. 
Mi 1, 13 -  Por. 2 Krl 14,19. 
Mi 1, 15 -  Por. 1 Sm 22,1; 2 Sm 23,13. Może aluzja do ukrywania się w jaskini. 
Biblia w MP3 - słuchaj!
Czytaj komentarze do Ewangelii na DEON.pl